Blended teaching and
learning in VET schools

Projekta tēmas aktualitāte. Noteiktu apstākļu dēļ pedagogi un administrācija bija spiesti organizēt mācību procesu, izmantot MS Teams, Zoom u.c. komunikācijas un mācību platformas. Tajā pašā laikā digitālās tehnoloģijas piedāvā daudz vairāk iespēju, kā piemēram, tiešsaistē organizēt izglītojamo darbu grupās, rīkot testus, viktorīnas, aptaujas, izmantot mācību platformas kā Moodle, Mirror, Mural u.c. platformas, dabaszinātņu priekšmetos nokļūt virtuālās labi aprīkotās laboratorijās, kurās izglītojamie kopā ar pedagogiem piedalās eksperimentu veikšanā, tiesa gan attālināti, iegūstot eksperimenta datus, kurus vēlāk var pārrunāt klasē. Pedagogiem nepieciešams papildināt zināšanas kā veikt video ierakstu, augšupielādēt audiovizuālo materiālu Internetā un dalīties ar audzēkņiem.
Mūsdienu izglītojamie ir pieraduši ikdienā izmantot digitālās tehnoloģijas un norādījuši iepriekš veiktajās aptaujās, ka vēlētos redzēt vairāk inovāciju un digitālo tehnoloģiju izmantošanu mācību procesā.
Lai sasniegtu kvalitatīvu izglītības procesu un noturētu vai pat uzlabotu audzēkņu sniegumu, ir svarīgi audzēkņiem attīstīt komunikāciju un sadarbības prasmes. Reizē ar tehnoloģiju ienākšanu ikdienā liela daļa audzēkņu pakāpeniski zaudē tiešās jeb klātienes komunikāciju prasmes, kas ir svarīgas personīgajā dzīvē un tiek prasītas darba tirgū. Sekojoši pedagogiem ir nepieciešams papildināt zināšanas par efektīvām klātienes mācību metodēm, lai sekmētu audzēkņu komunikāciju, sadarbības prasmju attīstību un radošumu. Projektā pēdējās mācībās tiks diskutēts par kvalitatīvu izglītības procesu profesionālajās izglītības iestādēs.

Projekta mērķis - izstrādāt kvalitatīva izglītības procesa grafisko modeli un apokopot rokasgrāmatā efektīvākos digitālos mācību rīkus, instrumentus, platformas, kā arī efektīvākās metodes un pieejas klātienes mācību procesa organizēšanai. Digitālā rokasgrāmata būs brīvi pieejama ikvienam interesentam.
Projekta tiešā mērķa grupa: pedagogi, administrācijas darbinieki.
Projekta darbības ilgums: no 02.05.2021. līdz 01.11.2022.
Projekta kopējais budžets: 92 760,00 EUR.
Projekta rezultāti:
1. Projekta mājas lapas izveide un uzturēšana.
2. Ziņojuma izstrāde par veikto aptauju rezultātiem.
3. Rokasgrāmatas izveide.
4. Notiks trīs īstermiņa personāla mācību pasākumi:
- (Igaunija) “Efektīvākās klātienes mācību metodes”.
- (Grieķija) “Virtuālās laboratorijas un visefektīvākie digitālie mācību rīki”.
- (Slovēnija) “Kvalitatīvs izglītības process un studentu sniegums”.
5. tiks izstrādāta komunikācijas un izplatīšanas stratēģija.
6. projekta noslēgumā tiks organizēta noslēguma konference Latvijā.
7. tiks organizētas četras starpvalstu projektu partneru sanāksmes. Divas sanāksmes tiks organizētas klātienē un divas – tiešsaistes sanāksmēs.
8. Sadarbība ar citām profesionālās izglītības iestādēm valsts līmenī. Projekta koordinators un divi skolotāji izplatīs paraugpraksi, pieredzi, ieteikumus, dodoties uz vismaz trīs citām vietējām profesionālās izglītības iestādēm vai rīkojot webinārus.